כמו בכל קיץ בעונות האחרונות הלבן, המנומרים, העור, המקסי, התחרה, הצבעים הבוהקים, הפרחוני, הפרינטים במיקס אנד מאצ’ והספורטיבי שוב איתנו- למי אכפת?!
יעל רגב עם הטרנדים המקוריים והאמירות האופנתיות והמסקרנות ביותר לקיץ 2013
הקונספטים
חדר משחקים
בא לך לשחק איקס עיגול אבל אין לך דף נייר בהישג יד? תתארגני על פיס של ספורטמקס! חמה על סשן דמקה עצבני? תתפנקי בשמלה של לואי ויטון! חולת נוסטלגיה לימי הסולמות והנחשים של פעם? לכי על מיקס של נעלי גלדיאטור- סולמות בשילוב ווסט נחשים מבית פרואנזה סקולר. בעוד עונת הקיץ הקודמת ציעפה עיניים אל עבר דוכני הממתקים ומשאיות הגלידה, קיץ – 2013 שולף לנו מהתודעה הקולקטיבית את משחקי הילדות. הפרינט המשובץ א-לה שחמט ודמקה הופיע על המסלולים של דרייס וון נוטן, לואי ויטון, האוס אוף הולנד, אקנה, הולי פולטון, קסטלבאז’אק, קייט ספייד, ג’ני פקהאם, בלמין ואמפוריו ארמאני. הדור החדש של סנדלי הגלדיאטור מגיע מעוטר ברצועות דמויות סולמות תלולים ונצפה על אינספור מסלולים ביניהם אלו של אלכסנדר וונג, אלטזורה וורסאצ’ה. גם פרינט הנחש מסרב להתפנות וביצע גיחות מסקרנות בתצוגת ארדם, גוצ’י וג’רמי סקוט.
ובל נשכח את הלגו הקוצני שעל התיקים פנדי.
מוחכוורת
צבעוניות דבש מרעננת זלגה מהפרזנטציות של באלי וכריס בנז ומתצוגת פיטר סם. אבל החומר הנוטף והסמיך לא עצר שם וחזר בדמות פרינט כוורת גיאומטרי בתצוגות מריוס שווב וגוצ’י. והשיא, כמובן- התצוגה והקמפיין המזמזמים של אלכסנדר מקווין.
מטאלי קאז’ואלי
הוייב הגורף של עונת קיץ 2013 הוא מינימליסטי ונטול גינונים. תשכחי מדרמה מאמא. ואחד מהמוטיבים שקיבלו את השינמוך המשמעותי ביותר לכיוון היומיום העונה הוא הבד המטאלי שהפך לנפוץ, נגיש ולביש לא פחות מהטריקו, הכותנה והג’ינס. הספורט המטאלי של אשיש, חליפות הסאטן הריזורטיות של bebe והטי שירטים של קארן ווקר וג’רמי סקוט מוכיחים שעם נוצץ כבר לא הולכים רק לערב מטוגנים ומושיק עפיה במועדון הפלקה.
בתיה עוזיאל איז אין דה האוס
פירוק והרכבה, טלאים, פנלים גיאומטריים, פאצ’ים פרומים ושילובי בדים וטקסטורות מופרכים עד לכדי קולאז’יות. נדמה כי לפחות את מחצית מהקולקציות של העונה הרכיבו באמצעות סלוטייפ, גוטרמן וסכין יפנית.
ובל נשכח את שמלת גזרי הנייר של בוטגה ונטה.
הבד
ג’ינס על קראק
אין הרבה חומרים שקיבלו יותר טיפולים בהלם חשמלי העונה מהג’ינס. נכון, לכאורה כל עונה מביאה איתה את הגרסאות הסמי- חדשניות לשימוש בחומר האלמותי, אבל קשה להתעלם מהעובדה שלרגל הקיץ הקרוב המעצבים האהובים עלינו ממש יצאו מגדרם כדי לתת טוויסטים עדכניים לחומר המוכר והאהוב. אפליקציות תלת מימד, פרינט פרחוני ומנוקד אצל קארן ווקר, פאצ’ים מטאליים חסרי פרופורציה, ג’ינס כשמלת קוקטייל וכיסים מפוספסים אצל אנה סואי, חליפות שמברה חסרות פרופורציה במיו מיו, דנים עצבני, כבד ולא מכובס על המסלול של אשיש וחליפות הדנים שכמו נשלפו מפחי האשפה של האייטיז אצל בלמיין.
לא נשכח ולא נסלח על טוניקת השמברה ההזויה אצל חוסיין שאלאיין. ועל חצאית/שמלת הג’ינס המטרידה של שאנל.
השיער
אם אין לחם, שיאכלו טוסט!
למרות שהאייטיז לא היה אחד מהעשורים שעמדו במרכז קולקציות הקיץ הנוכחי, הוא עדיין הצליח להנחית עלינו את אחת מטלפיו הכבדות- שיער הטוסטים. כן, כן, אותו קרזול מפוקפק שניתן לייצר עצמאית אחרי לילה של שינה עם יותר מדי צמות קטנטנות מז’אנר פסטיבל ערד נצפה על מיטב המסלולים החל במוניק לולייה, בטסי ג’ונסון, ת’אקון, כריס בנז ומוסקינו צ’יפ אנד שיק ועד ויקטור ורולף (?!).
המחווה
לטובהל’ה?
כמו ים המלח, הכותל המערבי והעגבניות ההיסטריות- טובהל’ה היא אחד ממחצבי הטבע יקרי הערך והנדירים של מדינת ישראל. אמרתם טובהל’ה אמרתם פה גדול, קוקו בלונדיני קופצני, אביב גפן ואילנה ברקוביץ’ מתחת לחופה ומעל הכל – אפליקציות. לא בטוח שעדכנו אותם, אבל מיטב מעצבי העל הבינלאומיים הקדישו את חלקת התלת מימד של הקולקציה שלהם לאפליקציות נייטיז מהז’אנר המופלא, הפורח והאהוב של ליידי חסין. ביניהם פראדה, ארדם, קלואה, דיאן פון פורסטנברג, הולי פולטון והאוס אוף הולנד. טובהל’ה אינטרנשיונל- הכי 2013.
האייקון
ביטלג’וס
איש מיץ החיפושיות רקוב השיניים הוא אחת מההשראות המרכזיות לוייב, לאיפור ולפרינטים של העונה הקרובה. תשכחו מפרינט פסים נאוטי לאורך ותתמסרו לפסים הפסיכודליים והקרקסיים (בעיקר לאורך ובספירלות! שקיבלו ביטוי מושלם באמצעות השתקפויות המראה בקמפיין של מארק ג’ייקובס) בהשראת החליפה הנצחית של הבחור.
רוצה לנסות את הטרנד בלי להסתחרר מהפרינט המפוספס? נסי את הפוני המשונן של לידיה, דמותה הגותית של וינונה ריידר בסרט שזכה לאינטרפרטציות בתצוגות של מיו מיו, פראדה, טרוסרדי וסימון רושה.
ובל נשכח נינט כבר נתנה לפוני המשונן צ’אנס. עכשיו תורך.
החומר
פלסטיק פנטסטיק
והפעם הוא ממש לא נשאר בגזרת האביזרים. אחד מפריטי המאסט לקיץ הקרוב הוא לא פחות ולא יותר- ג’קט פלסטיק א- לה המעיל השקוף ההוא של ויויאן ווסטווד משנות ה-70 (ימי בוטיק “סקס” שלה ושל מקלארן).
ובל נשכח את בדי היוטה של דולצ’ה וגבאנה. לא פחות מופרך…
הדוגמניות
נכון, יהיה קשה לעלמות החן דקות הגזרה להתעלות מעל הגאווה הרבה והפריפריאלית שהסבה לנו נועם פרוסט, ועדיין, כיכבו העונה מספר בחורות בולטות שנלחמות בימים אלו על הזכות לתפוס את מקומן של אריזונה מיוז, קרלי קלוס ולינדזי ויקסון על נישת האיט- דוגמניות.
קרה דלוין בת ה-21 קרעה העונה את המסלולים. ואת מדורי הרכילות, שכן לא מדובר רק בדוגמנית בריטית נחשקת אלא גם באיט גירל לכל דבר שמבלה במסיבות עם ריטה אורה ואזאליה בנקס ונחשדה לא מזמן בגזילת הארי סטיילס מידיה הענוגות של טיילור סוויפט.
אדי קמפבל הבריטית בת ה-23 היא המטאור הנוצץ ביותר של העונה והיא נשלפה היישר מדפי הקטלוגים הענוגים אך חסרי הארס של אורלה קיאלי אל זרועותיהם של ענקים דוגמת ברברי, שאנל, לואי ויטון וסאן לורן.
מייגן קוליסון בת ה-24 מקנדה טוחנת מסלולים כבר משנת 2007, אבל רק בשנה האחרונה היא החלה לתפוס תאוצה, לא מעט בזכות הקמפיין של פראדה לקיץ 2011 ובשל העובדה שהעונה היא קטפה מידיה של לינדזי ויקסון את הקמפיין הנחשק למולברי. על הדרך היא הספיקה לצעוד עבור שאנל, פול אנד ג’ו, היידר אקרמן, מארק ג’ייקובס ואנה סואי.
ססקיה דה בראו היא דוגמנית ואומנית הולנדית שחזרה לדגמן בגיל 29 אחרי הפסקה שלקחה לצרכי לימודי אומנות. הדוגמנית בת ה-31 הפכה לקראש של הסטייליסטית קייתי גרנד מה שסייע לה בהחלט לתמרן את דרגה למסלולים של שאנל וג’יבנשי, לקטוף קמפיינים ללנוין ושערים למגזין Love ואפילו לאחרון של H&M .
העשורים
הסיקסטיז והניינטיז
הפופ – אפיות של הסיקסטיז והטינופת הגראנג’ית של שנות ה-90 עומדים במרכז ההשראות לעונה. והאמת, הם עובדים יחד בהרמוניה מושלמת (כזכור, הסיקסטיז עשה קמבק מטורף בשנות ה- 90 על שלל הפרינטים הפסיכודליים שלו וגזרות ה- shift בסגנון פראנס גל). אבל אל דאגה, עבור מי שלא ששה לזרוק את מלתחת הקיץ שעבר לפח, נותרו על המסלול מעט שאריות פדלפון סבנטיזיות בתצוגות דוגמת גוצ’י (הסבנטיז היה העשור הדומיננטי של קיץ 2011), ומעט אזכורים לחצאיות המלאות של שנות ה- 50 (שהיו העשור הדומיננטי של קיץ 2012).
הצבעים
בחילה
צבעי הרעל, ובעיקר הירוק הרעיל, צהוב הליחה וורוד הקיא שזכורים לנו כל כך לטובה (או רק לי..) משנות ה- 90 הפכו את המונוכרום השליט של תצוגות הקיץ למעט נסבל יותר. מפתיע ככל שזה יישמע, הצבעים הרדיואקטיביים דפקו נוכחות לא רק בתצוגות האינדי השוליות של לונדון. בית האופנה הרמס נתן את האינטרפרטציה שלהם וגם פנדי, ג’ייסון וו, ג’ונתן סונדרס, מולברי, קנזו, גוצ’י, דיאן פון פורסטנברג, פרואנזה סקולר ואפילו לנוין.
צבעי ביניים Mid tones
אז כן, המנטה והמג’נטה עדיין איתנו אבל מצוקת החומרים וסף הגירוי הנמוך של התעשייה שלפו מתוך המגירה פאלטת צבעים שנחשבה עד כה למוקצת מחמת הבינוניות עבור הקטגוריה הסוערת בדרך כלל של עונת הקיץ. אני מדברת על צבעי הביניים ה- mid tons, אותם גוונים מעט עכורים שהם אינם פסטל ואינם ניאון (הם למעשה גווני גלידה לכל דבר, בניגוד לדעה הרווחת בקיץ שעבר שייחסה את הצבעוניות הפסטלית לגלידות). עשו להם כבוד העונה על המסלולים של מארק ביי מארק ג’ייקובס, רייצ’ל רוי, ננט לפור ומילי.
הטקסטורות
חור בהשכלה
הרשתות הם טרנד שמתבשל על אש קטנה כבר כמה עונות והקיץ הוא מגיע לכדי רתיחה. כלומר, סוג של. טקסטורות החורים, חיתוכי הלייזר והקאט אאוט שולבו בדגמים עטויי השכבות של מרבית הקולקציות, כנראה על מנת להפוך את הבדים המבעיתים אקלימית (עור, פלסטיק, אורגנזה, סאטן) למעט אווריריים וידידותיים יותר למשתמש המיוזע.
לא נשכח ולא נסלח את הרשתות הקשות של סלין.
שוקו מקופלת
ההשראות האוריינטליות, בעיקר אלו היפניות, קיבלו ספוט נוצץ במיוחד העונה (ומדובר בטרנד שמשתרך אחרינו נואשות כבר כמה עונות ולא תופס מסחרית). כחלק מהז’אנר חזרו אל אור הזרקורים קפלי האוריגאמי, אמנות קיפולי הנייר היפנית (שהיא בכלל סינית במקורה). מלבד המעצבים שהקפל מונח בדי אן איי הבסיסי של היצירה שלהם (דוגמת ויקטור ורולף, קום דה גרסון ואפילו איסי מיאקי וגליאנו שהשתעשעו בעבר עם המוטיב), פלרטטו העונה לא מעט מעצבים בלתי צפויים עם גזרת הקפל. פראדה הלכו על גזרות מקופלות בהשראת מפתח הקימונו המסורתי, פרין ופיטר ג’נסן מעט נסחפו עם פנסים קדמיים משמינים במיוחד בקדמת המכנסיים, אלי סאב שילב קפלים דמויי פרפר בקדמת החצאיות שלו, כריסטופר קיין וקלואה העמיסו, סאס אנד בייד ואוסמן הלכו על קיפול כמעט אוונגארדי ואפילו פנדי נתנו חילטורון.
הפרינט
את שרופה בעיר הזאת!
פרחים ועלים טרופיים זה לחלשות- הקיץ הקרוב משקף את המצב האמיתי של הכדור שלנו בשנת 2013- אדמת טרשים יבשה ושרופה, אקלים סורר והרי געש מתפרצים. פרינטים דמויי אדמה יבשה וסדוקה נצפה על מסלולי תצוגות ג’יילס, פרין, שאלאיין, מיו מיו, דיאן פון פירסטנברג, וטופשופ יוניק. ומהעבר השני, מת’יו ויליאמסון, טוד לין ומיסוני הציגו את התרחיש הלביש שלהם להתפרצות וולקנית כאוטית.
המוטיבים
המגה וולן ruffle
הוא חונק את הצוואר, הוא אונס את הירכיים, הוא מסתלסל על הזרוע כמו ציצית של איגואנה וחורך את הירך כמו חצאית פלמנקו מהגהנום. זה המגה וולן (מגה ruffle אם תרצו). גליאנו אולי לא בסביבה לתת את הטון הדומיננטי שלו בנושא, אבל משלימים היטב את החסר בהיעדרו הסלסולים הפראיים מתצוגות ג’וצי, אטרו, בלנסיאגה וג’יבנשי.
רואה כפול
במקום להתארגן על זוגיות לקיץ הקרוב, למה שלא תתארגני על זוג צמידים של מקווין?! טרנד הצמידים הכפולים הוא אחד מהטרנדים המרכזיים בגזרת האביזרים לעונה והוא נצפה בתצוגות של פוצ’י, שאנל והרמס. מוטיב הזוגיות, הכפילות וההשתקפויות בא לידי ביטוי גם בקמפיינים ובשערים של העונה הקרובה, למשל באילו של לואי ויטון (שהורידו במהלך התצוגה את הדוגמניות למסלול בזוגות) וקנזו.
נזכרתי בסוף…
פוזת נשיאת התיק הכי טרנדית העונה- בהצלב, כמו אצל מיסוני ומוסקינו. וכמו בטירונות.
לילי מקמאנמי, הבת של, עלתה על המסלול של שאנל. וזה היה קשה לצפייה. לא כולן יצאו ג’ורג’יה מיי ג’אגר…
ג’יבנשי, מארני, אקריס ודולצ’ה אמרו את דברם- קיץ 2013 הולכים רק על שטוח. עם מרבד פרוותי בתחתית הנעל א-לה סלין אם אפשר.
בדי אורגנזה. פתאום הם בכל מקום. זה בד של וילונות, לא? או במילים אחרות, ריקרדו טישי ורף סימונס- הגעלתם.
הדוגמנית אתנה וילסון נורא מזכירה את הילי עמנואל ממחוברות 2 והדוגמנית סוג’ורנל מורל נראית כמו הכלאה בין פרייה באהה לדנה קסלר.
האופציה הנוספת למי שלא רוצה ללכת על שיער טוסטים הקיץ היא שביל בצד. לקחנו.