במהלך אוקטובר האחרון עולם האופנה איבד את אוסקר דה להרנטה, אחד מהמייסדים שלו כפי שאנחנו מכירות אותו. ‘אופנה’ יכול להיתפס או להישמע כקוד שם גנרי למה שאנשים לובשים. אפשר לפטור שאלות כמו מדוע בתקופה או בשנים מסוימות לבשו בגדים ספציפיים, או מדוע בארצות כאלה ואחרות היו נהוגות תלבושות מסוימות תחת הכותרת – ‘אופנה’. זוהי מילה כללית מאוד אשר עשויה להיטען במשמעויות מבלבלות. אך אם מסתכלים עליה כסוג של אמירה אמנותית שמשלבת בתוכה עיצוב פונקציונאלי, סגנון ותשומת לב בלתי נדלית לדקויות אין ספק ש דה לה רנטה נכנס לפנתיאון יחד עם קוקו שאנל וכריסטיאן דיור.
אוסקר היה הבן היחיד במשפחה של שבעה ילדים. העובדה שהיה מוקף בנשים בשנות התבגרותו השפיע עליו רבות. הוא נולד ברפובליקה הדומיניקנית. המשפחה שלו היוותה חלק מרכזי מהקהילה ומנתה משוררים מובילים, רופאים מומחים, דיפלומטים ואנשי צבא. לאחר שאמו נפטרה שהיה בן – 18 הוא עזב לספרד כדי ללמוד ציור. כהשלמת הכנסה הוא צייר בגדים לפרסומות ולמעצבים. אשת השגריר האמריקאי בספרד ראתה רישום שעשה לשמלה וביקשה שיכין לה אותה. משם הדרך לתהילת עולם הייתה קצרה למדי. העיצוב שלו הופיע במגזין LIFE והוא החל להתמסר באופן בלעדי לאופנה. במהלך הקריירה שלו הוא קידם בדומה לשאנל קו אופנתי ששילב אופנה גבוהה עם אופנה לבישה. כזו שלא רק נועדה לעורר הדים בתצוגות.
החיבור המיידי שלו לאלגנטיות שעולה בערכו על אופנה כערך אשר נמדד לפי עונה הפך את הסגנון שלו לאיקוני. הוא תרם רבות בחייו לארגוני צדקה רבים ויחסר לכל מי שאופנה יקרה לליבה.
ושרון פזנר, העורכת של העורכת, מוסיפה:
קראתי את האייטם, קראתי על אוסקר ואם את רוצה הערות, הנה הן:
1. מעצב אופנה שאינו גייז ואת לא מציינת את זה? זה זן נדיר. יש עוד אחד כזה בעולם?
2. הוא מת ב- 20 באוקטובר. ‘במהלך’ נשמע כללי וחפיפניקי מידי.
3. אני רואה באופנה ובתעשייה שלה עוד אמצעי להוציא כסף מנשים סטרייטיות ומגייז. אני מניחה שבפרימדונה לא כותבים דבר כזה.
4. דה לה רנטה עצמו עשה את מרבית הקריירה שלו בארצות הברית וגם גר שם. את זה לא ציינת בכלל וזה ממש חשוב. מה גם שהוא היה מאד מקורב להון-שלטון (חבר אישי של הקלינטונים, למשל) נחשב למעצב איכותי וקלאסי. אמריקה אוהבת שמרנים.
5. אני חושבת שהוא מאד הצליח עם בשמים.
עוד דבר: הוא למד אופנה, לא סתם התפלק לו.