מה אומר השם שחרזאדה ואסתר?
- חגיגת גונדי במושב ציפורי?
- קרון המלכה בעדלאידע בחולון.
- סיפורי אלף לילה ולילה שספרה אמא של אתי לאתי מכלוף בשדרות.
- אף אחת מהתשובות אינה נכונה.
ביליתי 3 ימים במחוז סנט ז’אנס מולנביק שבבריסל. כשהתקבלה ההזמנה לפסטיבל הערבי-יהודי במולנביק השם היה מוכר לי. זה המחוז ששמו ‘עלה לכותרות’ כי ממנו יצאו המחבלים לפיגועי טרור רבים באירופה בשנים האחרונות.
הפסטיבל כלל ערב פואטי של המשוררים סלאח אל חמדני ורוני סומק כותבי הספר ‘בגדד-ירושלים’ שכולל שירים בצרפתית וערבית של שני המשוררים הנהדרים הללו (ואני בכלל לא משוחדת). הערב התרחש בטירה מהמאה ה-16 עם אגם ברבורים והיה יותר מנפלא. כל האירוע אורגן על ידי קבוצה אידיאולוגית שנקראת ‘מסכימים לא להסכים’ יחד עם עיריית בריסל. בארגון מסכימים לא להסכים פגשתי את דניאל פרץ ואגנס בן סימון הנהדרות שעושות עבודת קודש יחד עם סאם ומישל. כל אחד קליבר ואיש מקצועו בתחומו אבל הם תורמים לחברה באהבה רבה. הם פועלים בתוך אוכלוסיית המהגרים שממלאה את העיר ומנסים להתחיל מאפס. מהחינוך.את חלקי תרמתי בחלק הקולינרי תרבותי של הפסטיבל במסגרת אירוע ‘לחם המשוררים’ .תפקידי היה ללמד את קהל הבלגים להכין פיתה עיראקית. לצורך העניין הקמתי ‘כפר ערבי’ באולם בית התרבות ברובע מולנביק. השמרים עבדו יפה, הבצק תפח, וענני הקמח עטפו את הפיתות שרודדו באהבה ויצרו בועות נהדרות על מחבתות חמות עד שיצאו חזרה לאולם ונחטפו על ידי ההמון לא לפני שעברו ניגוב רציני בחומוס הכחול לבן שעשה דרכו איתי כל הדרך מלוד. את האירוע חתמו סומק ואל חמדאני בקריאת שירה. כששוטטתי ברחובות הבונבוניירה המנוקדים בחנויות שוקולד, מקרונים ועוגיות, 10 דקות הליכה ממחוז המהגרים המוסלמים על חנויות השישקבאב עם נשות הבורקות לא יכולתי שלא לתהות מתי תיפתח החנות הראשונה שבה ימרחו שוקולד נוגט על פיתה עיראקית וכשזה יקרה, זכרו, הרעיון היה שלי. ובאשר לשחראזדה ואסתר: גם הטלוויזיה התרשמה מהאקזוטיות, מהשתתפות הקהל ההמונית, ממטרת האירוע והצלחתו וסיקרה בהרחבה בחדשות את הפסטיבל ואת אירוע לחם המשוררים. הליברסיון לא איחר אחריה.