בטמן הבא

Spread the love

האחים וורנר הכריזו שבן אפלק עומד להיות הבטמן הבא, ולא סתם, אלא בסרט שיפגיש אותו עם סופרמן. לפיסת חדשות זו יש השלכות מרחיקות לכת, שישפיעו אולי על כל כדור הארץ, ולא אנחנו לא ציניים כלל. ראשית, מבחינת הקריירה של אפלק. בן עבר די הרבה טלטלות במהלך שנותיו ככוכב קולנוע. עלייתו המטאורית כשחקן וכותב ב’ויל האנטינג’ יחד עם מאט דיימון פתחה בפניו בערך את כל הדלתות. מכאן היה עליו רק לבחור. הבחירות שנעשו למרבה הצער היו ברובן גרועות, בחלקן מחפירות ממש. אחת מנקודות השפל היה כיכובו בסרט על פי הקומיקס ‘דרדוויל’.

מאז הוא חפר את דרכו החוצה מתואר אחד השחקנים הגרועים ביותר בכל הזמנים, והצליח לשקם את תדמיתו בעזרת כמה פרויקטים מוצלחים, ביניהם ‘ארגו’ שגם ביים ושזכה באוסקר לסרט הטוב ביותר של שנה שעברה. בטמן הקרוב יכול לעזור לאפלק לזכות ביוקרה הנצחית שהובטחה לו אז, בתחילת דרכו. במקביל הוא יכול לשוב לתהומות הטראש והפעם הדרך החוצה תהייה קשה יותר. שנית, לסרט תהייה משמעות אמיתית בכל הנוגע לזכיון ‘בטמן’ ולסרטים מבוססי קומיקס בכלל.

בשנים האחרונות נעשו אינספור עיבודים לחוברות קומיקס, בהם אפשר למנות למשל את סרטי ‘ איירונמן’, ‘תור’ ו’קפטן אמריקה’ שהסתיימו בקרשנדו המעט מפוספס של ‘הנוקמים’. סרטים מבוססי קומיקס לא תמיד נגמרים טוב. כל שכן, הסדרה של בטמן שהסתיימה בסבב הלפני אחרון בקטסטרופה שביים ג’ואל שומאכר. זה היה סרט שעל הנייר היה אמור לעבוד, ג’ורג’ קלוני, אומה תורמן, שוורצנגר כבאד גאי וגם אליסיה סילברסטון וכריס אודונל שנחשבו אי שם ב -97 למוכשרים וסקסיים. בטמן ההוא פתח עם נתונים מרשימים מבחינת הכנסות והתרסק מהר נורא. הוא נחשב עד היום לאחד מהסרטים עם העיצוב, התלבושות והמוסיקה הגרועים ביותר בתולדות הקולנוע. קלוני נשבע שלא לשחק את בטמן יותר לעולם, אומה תורמן הצליחה להרוג את אחת מהדמויות הסקסיות ביותר בקומיקס ונראתה כאילו היא יצאה מהסיוט הכי גדול של אחרונת מעצבות השמלות באלנבי, סרט ההמשך בוטל ולקח כמעט עשור עד שהצליחו להקים את איש העטלף לתחייה בוורסיה של הסדרה הנוכחית עם התמות האפלות יותר, ופחות דגש על אלמנטים של פנטזיה.

הנקודה האחרונה ואולי מהחשובות ביותר הוא המצב של הוליווד. המשבר הכלכלי העולמי נתן את אותותיו בכל מקום, אך עדיין לקח זמן עד שהקולנוע הושפע בצורה משמעותית ממנו. זהו לפחות הסבר אחד לשורה הארוכה של הכישלונות הקופתיים השנה. הסבר אחר יהיה שמרבית הסרטים שנועדו להיות שוברי קופות שנעשו לאחרונה פשוט, איך נאמר בעדינות, גרועים. כולל הסדרה האחרונה של סרטי סופרמן.

אם נחזור לקביעה הראשונה, נראה שגורלם של רבים תלוי בסרט. בין אם הוא יהיה נפלא או כישלון קולסאלי, אנחנו נהייה שם.

Author: אביה בן דוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *