רשימת מגמות האופנה לקיץ 2014 מתחילה להתבהר ובניגוד לעונות הקודמות, שבה ראינו פסים בשחור לבן, משבצות או כתמים מנומרים, נראה כי הפעם יש פחות הדפסים או צורה מובחנת אלא הדגש הוא על החומר והגזרה.
המעצבים, בכל שבועות האופנה שהתקיימו בחודש האחרון, מניו יורק, לונדון, דרך מילנו והאחרון פריז, כולם החליטו להתמכר לברק או לחילופין להחזיר את הסאטן החלקלק, הלוקרס ושלל חומרים בגווני מתכת וכל זאת במטרה לנסות לגבש את אופנת היום ולא להחזיר אותנו לנוסטלגיה כפי שמעצבים רבים נוהגים לעשות.
המעצב הקולומביאני, היידר אקרמן, שבשנים האחרונות נחשב לעילוי בעולם האופנה, הציג בקולקציה שלו צלליות נינוחות אשר מתכתבות עם רוחות המזרח ועם תרבויות אוריינטליות. ניכר כי הוא עשה שימוש בגוונים של כחול לילה מנצנץ, זהב ונחושת ששולבו בחייטות מערבית קלאסית. אלו יצרו איזון דק מאוד בין אלגנטיות מוכרת לכתב ידו שתמיד מחפשת אחר החדש.
הצמד ההולנדי, החביב עליי מכולם, ויקטור ורולף, ובית האופנה כריסטיאן דיור, נתנו את חותמם ביחס למגמה נוספת חדשה המאיימת להשתלט עלינו בקיץ הקרוב – שימוש בכיתובים ואותיות, כן, מה שהיה פופולארי אז בשנות ה-90. ויקטור ורולף שלחו אל מסלול התצוגה, קולקציה סטודנטיאליות (הלוואי שככה היינו מתלבשים לאוניברסיטה) ששילבה פרטים נשיים וגבריים כאחד, כמו כן לו השתמשו בראשי התיבות של שמם בכדי לעטר חולצות לבנות, במבט ראשוני הקולקציה נראית כמו מדי בית ספר פרטי שמרני ובריטי. אהבתי!
בית האופנה כריסטיאן דיור ומי שעומד בתפקיד המנהל האמנותי שלה, ריף סימונס, בחר להדפיס על גבי פריטים מבריקים ועתירי גוון מלאכותי משפטים שנראו כאילו יצאו מסרטו של טים ברטון ‘עליסה בארץ הפלאות’. הייתה זאת הפתעה לגלות כי דיור, עבר שינוי ולטובה, אומנם בקולקציות הראשונות מאז שסימונס מונה לתפקיד הקפיד זה לשמור על הצללית האיקונית של המותג, מותניים צרים וחצאיות מלאות, הפעם החליט ללכת על כל הקופה ונתן את הבמה לנעורים. על המסלול נראו חיתוכים בוטים, שילוב בין טול מועדון למכנסיים קצרים ושלל אלמנטים שכללו פירוק והרכבה, כל אלה סיפקו חיים חדשים למותג.