לאחר חודשים של שמועות אושרה הבשורה, במקביל לתצוגת האופנה ‘לואי ויטון’ לקיץ 2014, כי מעצב האופנה מארק ג’ייקובס (50) עוזב את בית האופנה אשק בו שימש בתפקיד המעצב הראשי מאז שנת – 1997.
נכון לרגע זה לא ידועה זהות המחליף, אם כי השמועות בתעשיית האופנה גורסות כי יהיה זה לא אחר מניקולה גסקייר, שעזב מוקדם יותר השנה את עמדת המנהל האמנותי בבית האופנה ‘בלנסיאגה’.
ג’ייקובס נחשב כאחד מהמעצבים המשפיעים של הדור והמטרה הייתה כשנכנס ל’לואי ויטון’ להפוך את הבית הוותיק ממותג יוקרה של תיקים לזה הכולל בתוכו קולקציות עונתיות מוכנות ללבישה ושאר אביזרים.
בשונה מבית האופנה הנושא את שמו, שיש הטוענים שהוא עזב במטרה להתמקד בו, הדרך שהתווה הייתה רצופה ברהבתנות ובגישה תיאטרלית ומוחצנת בתצוגות ענק, פזרנות וחיבה לעורות ולחומרים אקזוטיים, התיקים שיצר הפכו בין רגע ללהיטי אספנים במחירים שערורייתיים.
אחת הגישות המעניינות והחדשניות שהביא למותג הייתה החיבור המיידי עם עולם האמנות. ג’ייקבוס חבר אל שורה של אמנים כמו ריצ’ארד פרינס ויאיויי קוסמה היפני לטובת מיזמים משותפים שהולידו אוספים במהדורות מוגבלות.
מתנת הפרידה של ג’ייקובס לקיץ – 2014 מבית ‘לואי ויטון’, הוקדשה כולה לנשים רבות שנגעו והשפיעו עליו בעשור וחצי שלו בפריז, בין היתר היו אלו קוקו שאנל, ריי קוואקובו ומיוצ’ה פראדה. היה ניתן לראות פיסות של העבודה שלהם מוטבעים בקולקציה. זהו למעשה היה מעין אוסף להיטים ששקף את תקופתו הארוכה בבית האופנה.
על מסלול התצוגה צעדו דוגמניות בבגדים שחורים בעלי טון גותי מחוצן, ששילבו עיטורים של חרוזים, קריסטלים, סילון ונוצות מבריקות. על הכובעים היה אחראי המעצב סטיבן ג’ונס אשר שילב בתוכם נוצות יען שחורות. עוד נראו מעילי אופנוענים כבדים שנלבשו עם ג’ינס בגוון כחול דהוי או מתחת לשמלות טול ענקיים שהזכירו את רוח שנות העשרים. מלבד העיצובים עצמם, התפאורה כללה מעלית, שעון וקרוסלה, פרטים בולטים מתוך תפאורות ששימשו את המעצב בעבר.
אחרי הכל, נראה כי ג’ייקובס עזב ביחסים טובים, היו שם חיבוקים מעומק הלב מאחורי הקלעים. אך לא נשכח כי המעצב השתולל קצת בדרך והוא לא נרתע מפרובוקציה קטנה וכי מי שיכנס לנעליו צפוי לו אתגר מאוד גדול, לשמור על בית האופנה לואי ויטון כמו שהיה במשך 16 שנים בניצוחו של מארק ג’ייקובס האגדי. אנחנו כבר מתגעגעים.