אביה: את יודעת שפעם חגי לוי עשה לי אודישן. נורית: ועברת? אביה: לא. נורית: למה? אביה: אולי כי אני לא שחקנית. אז למה את הולכת לאודישנים? אביה: כי יש לי לוק של כוכבת קולנוע אבל שם זה נגמר. נורית: סליחה, להראות כמו זה גם כישרון. אביה: אפשר להיות סופר סטאר גם בלי לשחק? נורית: את יכולה להיות הראשונה.
בסרט זוכה האוסקרים, ‘מוכת ירח’, אולימפיה דוקאקיס, שבעלה בוגד בה, שואלת את הארוס (דני איילו), של בתה: ‘למה גברים צריכים יותר מאישה אחת?’ תשובתו: ‘אולי זה בגלל שהם פוחדים מהמוות’. הסדרה החדשה של שאוטייים – The Affair היא רשומון של שני אנשים הנמצאים ברומן מחוץ לנישואים. נשמע פשטני? ממש לא. הסדרה מתמקדת במלצרית אליסון (רות וילסון) כשהיא מנסה להתאושש מטרגדיה אישית ואילו בעלה קול (ג’ושוע ג’קסון) נאבק כדי לשמור על החווה המשפחתית וחיי הנישואין שלהם גם יחד. ההשלכות של הרומן של אליסון עם נח (דומיניק ווסט), מורה ניו יורקי הנשוי לאהובת נעוריו (מאורה טירני), נחקרות מנקודת המבט של ארבעת גיבורי הסדרה, כל אחד בקולו ומנקודת מבטו שלו או יותר נכון מהזיכרון שלו.
נח הוא מורה עם שאיפות ספרותיות, נשוי לאהובתו מהקולג’ הלן. לזוג ארבעה ילדים שתמיד מפריעים ברגעים האינטימיים. הם גרים בבית לבנים במנהטן ונוסעים לחופשת קיץ להורים של הלן בלונג איילנד. בדרך הם עוצרים בדיינר המקומי לארוחת צהריים. הילדים צועקים,מחטיפים מכות, פתאום הילדה הקטנה כמעט נחנקת מגרעין שנתקע לה בגרון ,עוד ילד נעלם בחדר האמבטיה ותוהו ובוהו משתלט על המשפחה. נח מחפש אחר בנו ואז הוא נתקל באליסון המלצרית בעלת העיניים הירוקות. שום דבר לא קורה, אבל באותו הזמן, כל מה שקורה – במיידי. מתי ‘הרומן’ התחיל? היה זה באותו רגע, או מאוחר יותר? כאשר נח נתקל באליסון על החוף וליווה אותה הביתה? ומי עשה את הצעד הראשון? אנחנו חושבים שאנחנו יודעים מגרסתו של נח, אבל אז אנחנו שומעים ורואים את הצד של הסיפור מנקודת מבטה של אליסון. ‘כל הגברים הם חסרי מנוחה’, נח מודה, אבל בגרסתו אליסון שולחת אותות של זמינות. של מי היה הרעיון ללכת הביתה ברגל לחווה שבה מתגוררת אליסון עם בעלה קול? של נח או של אליסון?
הסיפור מסופר משתי נקודות מבט, של נח ואז של אליסון. שתי נקודות המבט יוצרות את המנגנון המושלם של זיכרון. הסדרה היא על זיכרון, חוסר אמינותו, או הסלקטיביות שלו. הסיפור מסופר מנקודות מסתעפות באופן קיצוני של השקפה, ואם אתה מקבל את הטענה של טנסי וויליאמס שזיכרון הוא אכן ‘יושב בלב’ אז תוך כדי הצפייה אתה תוהה מה עוד יושב בליבם של זוג הנאהבים. אנחנו גם יודעים שדברים לא ייגמרו טוב לזוג הנשוי הודות לכמה פלאשים קדימה, בפרק הראשון נמצאים נח ואליסון בחדר לבן, קר ובוהק שהוא חדר חקירות. מולם נמצא הבלש. ‘מה היה לך אז?’ הוא שואל את נח. הבחור לא זוכר, במשפט קצר הוא מסכם: ‘החיים שלי היו מושלמים’. חגי לוי משלנו ושותפתו לכתיבה שרה טרים, כתבו את הסדרה שזכתה לשבחי הבקורות והפרסים, ‘בטיפול’, לא איכזבו גם הפעם. זהו תסריט מעולה שמדגיש את אי השקט הפנימי של אנשים שמוכנים להניח את נישואיהם על הקו למשהו אולי רגעי, אולי נסלח, או אולי ללא תקנה מזיקה. דרמה אינטליגנטית, יצוקה היטב שהיא לא רק על רמאות, אלא על הסובייקטיביות, ואיך כל אחד מאיתנו רואה את העובדות בדרך שלו. סיפור הסיפורים בסגנון רשומון מרומם את הסדרה מלהיות סתם עוד סיפור
רגיל על פרשת אהבה בגיל הארבעים פלוס. המבקרים כבר כתרו כותרות:
‘The Affair might be an exercise in literary’ – Newsday, ‘The acting is extraordinary’ – The Boston Globe, ‘Showtime’s Affair’ to remember’ – San Francisco Chronicle.
‘הרומן’ ישודר ב- ‘הוט’ החל מהשבוע.